logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۹۷۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
چهل سالگی انقلاب/28

صفی یاری:مجاهدت های فرهنگی آینده نظام اسلامی را روشن ترسیم می کند/ وجود برخورد منعفعلانه در عرصه بیرونی فرهنگ

صفی-یاری:مجاهدت-های-فرهنگی-آینده-نظام-اسلامی-را-روشن-ترسیم-می-کند-وجود-برخورد-منعفعلانه-در-عرصه-بیرونی-فرهنگ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:به برکت مجاهدت های فرهنگی که در چهل سال گذشته انجام شده است، آینده روشنی برای نظام اسلامی قابل ترسیم است.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در زمان طاغوت اقلیتی بودیم که حتی شهامت بروز جلوه های متدیانه را نداشتیم و در صورت بروز تحقیر،تمسخر و شکنجه می شدیم.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت نه به عنوان لباس بلکه به عنوان نماد و هئیت های مذهبی نه به عنوان حضور چند نفر بلکه به عنوان نماد،مورد هجمه رژیم پهلوی بود، افزود: رژیم تا جایی پیش رفته بود که منبر و مسجد را کنترل می کرد، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی از این مراحل عبور کرده ایم که باید این موقعیت را قدر دانست.

این مسئول بیان داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در فضای آزاد، بصیرتی و معرفتی،هئیت های مذهبی و مساجد فعالیت خود را انجام می دهند که این موضوع به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اعتکاف را یکی از رویش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری چندین بار به این مسئله اشاره کرده اند.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه نمازهای جمعه به برکت انقلاب اسلامی احیا شد و امروز به عنوان قرارگاه فرهنگی نظام اسلامی محسوب می شود، افزود: دستاوردهای مطلوبی در این زمینه در چهل سال گذشته به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در حوزه فرهنگی دستاوردهای خوبی را کسب کرده ایم و عمق نگاه معنوی، اهل بیتی و فرهنگی متاثر از نگاه انقلاب اسلامی در جامعه شکل گرفته است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه امروز باید در حوزه فرهنگی و دستاوردهای آن به مراتب جلوتر بودیم،افزود: به دلیل عقب ماندگی در این بخش، مقام معظم رهبری می فرمایند:" نگران مسائل فرهنگی هستم" که این موضوع نشان می دهد که نگرانی در این زمینه جدی است و باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: در عرصه بیرونی فرهنگ که شامل فضای تهاجمی دشمن می شود،بخش فرهنگی ما منعفعلانه برخورد کرده است و اگر چه در جنگ سخت کم نیاوردیم و هشت سال سربلند بیرون آمدیم اما در حوزه فرهنگی به دلیل اقتضائات جنگ نرم مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به حجم گسترده و آتش حجیم دشمن در عرصه فرهنگی به خاکریزها و سنگرهای انقلاب اسلامی، افزود: خالص نبودن نگاه فرهنگی از دیگر مشکلاتی بود که در زمینه فرهنگ به وجود آمد و بخشی از بدنه نظام دست به دست هم داد تا آتش سنگین دشمن در بستر غفلت و انحراف فکری بدنه داخلی افزایش یابد.

این فعال فرهنگی یادآور شد: به ویژه پس از دوران دفاع مقدس،آتش جنگ نرم افزایش یافت و از طرفی دیگر تفکرات منحرفی و سکولاری به بهانه سازندگی اجازه نداد تا پیشروی هایی در این زمینه حاصل شود.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: در بخش فرهنگی نظام از سوی دشمن و عناصر و نفوذی های فرهنگی درون نظام که از نظر فکری دلبسته بودند،توفیقات چندانی نیافت و به میزان قابل توقع رشد نداشت.

وی افزود: حرکت و مسیر فرهنگ کشور با وجود حرکت رهبری و قانون اساسی مسیری روشن است.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴